Het belang van retargeting
Wat zeker onderdeel moet uitmaken van een goede advertentiestrategie is retargeting, waarmee je bezoekers die bijvoorbeeld een bepaalde webpagina bezocht hebben opnieuw kunt bereiken met een aangepaste beeld- en/of tekstadvertentie. En ook op dit vlak loont het de moeite om je te laten begeleiden door een expert, want hier kan je pas echt het verschil maken. Het feit dat een gemiddelde persoon makkelijk vijf keer met jouw product of dienst in contact moet zijn gekomen om toe te happen, is hiervan het beste bewijs.
Alles is natuurlijk afhankelijk van het product of de dienst die jij aanbiedt, want een impulsaankoop valt nooit uit te sluiten. Maar aangepaste doelgroepen zijn sowieso een must, zodat je bezoekers nog eens extra kan benaderen die bv. je webshop bezochten maar niets in het winkelmandje geplaatst hebben.
Een overzichtelijke bestemmingspagina
Waar experts tot slot nog een bepalende rol kunnen spelen, is op het vlak van de bestemmingspagina die je in advertenties gebruikt. Want hoe belangrijk het budget en de specifieke advertentietekst ook zijn om getoond te worden, de webpagina is uiteindelijk toch waar het allemaal om draait. Daar moeten bezoekers makkelijk de informatie vinden waar ze naar op zoek zijn. En een conversie voltooien, of dat nu een aankoop of het invullen van een contactformulier is.
Bij Google Ads is de kwaliteit van de bestemmingspagina zelfs één van de bepalende factoren voor de advertentiepositie. En dus kan die pagina maar beter de juiste structuur en inhoud bevatten, waardoor ze vanzelf ook beter zal scoren in Google. Maar een goede organische positie sluit een focus op advertenties niet uit, want het is onbegonnen werk om voor alle interessante zoekwoorden de topposities in te gaan nemen.